Що таке дизайн-код міста, і як він впливає на оформлення узгодження зовнішньої реклами
Питання створення вхідної групи для магазину, включаючи вивіску, брендмауери, сітілайти та лайтбокси ми вже торкалися в нашій статті, присвяченій діяльності Білла Бернбаха. Але ефективна реклама – це не єдиний критерій, яким потрібно слідувати при розробці вивіски. Вивіску потрібно не тільки розробити і зробити, забезпечивши привабливість і міцність виготовлення, а й узгодити в відділі архітектури міста. Узгодження зовнішньої реклами спирається на певні норми, їх визначає певний дизайн-код.

Залежно від регіону у наших клієнтів виникають різні складнощі, пов’язані з оформленням вивісок. Однією з них є проходження дизайн-коду міста. Очевидно, що ці вимоги скрізь різні і затверджуються міською радою на сесії. Причому немає гарантій, що через кілька років критерії відмови не будуть розширені, а правила зовнішньої реклами змінені. Ми вирішили порівняти дизайн-код Києва та Одеси і продемонструвати відмінності.
Правила зовнішньої реклами, що діють в Одесі
В Одесі узгодження зовнішньої реклами традиційно проводиться у відділі архітектури міста. Бере участь в цьому головний архітектор. Незважаючи на давнє прагнення одеситів робити якісні і красиві вивіски, по міських фасадам Одеси зараз цього не скажеш, що дійсно діє професійна цензура при узгодженні.

При цьому мається документ, з яким можна ознайомитися за посиланням: http://design-code.archodessa.com/. Основною вимогою дизайн-коду є «увага до архітектури».
У документі обумовлюються такі правила зовнішньої реклами:
- вимоги до вивісок, що розрізняються за типами, наприклад, до об’ємним буквах, світловим коробам (вивіски на підкладці), лайтбокси (вивіски на кронштейні) і так далі;
- вимоги до шрифтового написання назви;
- правила оформлення вітрин;
- правила, яким повинні відповідати нестандартні вивіски;
- описуються критерії розміщення вивісок в різних місцях, наприклад: на воротах, збоку входу, на склі і в міжвіконному просторі;
- визначається тип використовуваної підсвічування з описом заборонених випадків.
Міська рада Одеси спробував показати приклади успішного використання правил зовнішньої реклами, натомість на сторінці з’являється список з трьох агентств зовнішньої реклами.

Тим часом організатором розробки дизайн-коду в Одесі став Олександр Левицький у 2015 році. На фото наведено приклад відповідності вивісок новими правилами за його версією. Варіант Левицького, звичайно, більш привабливий, ніж існуючі фасади. Але і можна сказати, що ініціатива не була впроваджена в повному обсязі.

Що цікаво, що Левицький запропонував відмовитися (з фото джерела) від вивісок на підкладці. Їх, за його версією, повинні дозволяти встановлювати тільки в спеціальних рекламних місцях. Об’ємні букви, звичайно, істотно здорожують будь-яке виробництво зовнішньої реклами.
Дизайн-код зовнішньої реклами в Києві і узгодження нашим агентством
Дизайн-код столиці почали розробляти приблизно в 2016 році. З цього приводу в 2016 році була відкрита петиція. У Києві правила зовнішньої реклами так і не з’явилися у вигляді нового окремого документа, хоча з фрагментами можна ознайомитися в петиції. Наприклад, в Дніпрі, взяли схожий документ в 2020 році. Так що київські агентства зовнішньої реклами працюють за старими правилами, але намагаються слідувати здоровому глузду, виділяючи пріоритет архітектури при розробці дизайну.
Агентство зовнішньої реклами «Еліт» виготовляє вивіски на перетині художніх, архітектурних вимог і побажань клієнта. Наші фахівці зможуть створити макет, який підпадає під певний усереднений класичний дизайн-код. При цьому виконується повне узгодження зовнішньої реклами.
Приклади застосування дизайн-коду в європейських містах


Удачі в просуванні,
ваше агентство зовнішньої реклами «Еліт».